Seriál Potěmkinovy vesnice se zabývá našimi přeludy a omyly v tom, jak vnímáme školství. V prvním dílu šlo o naši iluzi, že víme, co a proč ve školách učíme. Druhý díl se věnuje mylnému přesvědčení, že víme jak učit, a našim zafixovaným, nezničitelným, ale vlastně zcela neodůvodněným představám - bobrům - jak správná škola musí fungovat.
Pokračujeme v druhém dílu, tentokrát o bobrech, o kterých víme, ale stejně je těžko dostaneme z hlavy.
Na otázky odpovídají děkani pedagogických fakult a Ondřej Šteffl. Pětidílný seriál je původně určen hlavně budoucím učitelům, ale porovnání různých názorů je zajímavé i ne jen pro ně.
Otázky pokládal MUDr. Josef Fontana, celý projekt realizovala Eliška Kryčerová
První část. Druhá část. Třetí část.
V minulém textu Potěmkinova vesnice I jsem se věnoval našemu omylu, že víme co a proč ve školách učit. Velmi podobně - mylně - věříme, tomu, že to, jak je škola organizována a jakými metodami se ve škole postupuje, se opírá o nějaké odborné či vědecké poznatky, nebo alespoň, že jde o výsledek nějakých ověřených zkušeností.
Budoucí učitelé by měli mít přehled o tom, co se aktuálně v našem školství odehrává. Proto vznikl pětidílný seriál, kde můžete porovnat názory děkanů různých pedagogických fakult i názor veřejného a soukromého sektoru. Na otázky odpovídají děkani pedagogických fakult a Ondřej Šteffl.
Otázky pokládal MUDr. Josef Fontana, celý projekt realizovala Eliška Kryčerová
Budoucí učitelé by měli mít přehled o tom, co se aktuálně v našem školství odehrává. Proto vznikl pětidílný seriál, kde můžete porovnat názory děkanů různých pedagogických fakult i názor veřejného a soukromého sektoru. Na otázky odpovídají děkani pedagogických fakult a Ondřej Šteffl.
Otázky pokládal MUDr. Josef Fontana, celý projekt realizovala Eliška Kryčerová
Budoucí učitelé by měli mít přehled o tom, co se aktuálně v našem školství odehrává. Proto vznikl pětidílný seriál, kde můžete porovnat názory děkanů různých pedagogických fakult i názor veřejného a soukromého sektoru. Na otázky odpovídají děkani pedagogických fakult a Ondřej Šteffl.
Otázky pokládal MUDr. Josef Fontana, celý projekt realizovala Eliška Kryčerová